Dag 3: Rosslare - Kinsale, 235km

19 mei 2014 - Kinsale, Ierland

Na een redelijke rustige nacht met toch wel wat deining om 7 uur klaar voor het ontbijt. Bij de koffiebar een koffie met wat croissants besteld wat genoeg is, want de schoolklas heeft ook het ontbijtbuffet gevonden en zien als we aan het ontbijten zijn steeds meer truckers de koffiebar binnenkomen.

Rond 8:30 zien we Rosslare opduiken....Land in Zicht !

Dan mogen we de ferry af, nou ja…eerst moeten alle vrachtwagens er van af zodat ze het dek met de motoren kunnen laten zakken, maar 20 minuten later mogen we uiteindelijk ook. De eerste kilometers links rijden wennen snel en tot onze verrassing geven ze hier de snelheid ook in KM aan i.p.v. miles.

Als eerste bezoeken we na 30 km de Tintern Abbey. Een mooi slot dat tot 1973 bewoont was ( wat er eigenlijk niet aan afziet ).

Dan door naar het zuidelijkste puntje waar je kunt komen in Ierland “Hook Lighthouse” snel wat kiekjes schieten en verder naar onze overnachting in Kinsale. Hoewel de navigatie en bordjes aangeven naar links te moeten kijk ik naar het gravelpad dat bergaf gaat zonder te zien waarheen. Ik vertrouw mijn Garmin en rij het pad op en kom bij een rustige B&B met een fantastisch uitzicht. Daar ingecheckt lekker gedoucht.

Dan 2.1 km naar het dorp Kinsale gelopen om te gaan eten. Lang leve internet en op mijn Iphone App Tripadvisor vinden een restaurant dat goed staat aangeschreven. We eten bij Jim Edwards waar de sfeer, ambiance en bediening perfect zijn. Ook het eten valt goed in de smaak en we gaan tevreden terug naar de B&B. nog een bak koffie en dan bedje in.

Overnachting: Sunrise B&B, Kinsale

Diner: Jim Edwards, Kinsale ( 2,1 km van B&B)