Dag 4: Kinsale - Glengarriff, 181km

20 mei 2014 - Glengarriff, Ierland

Vandaag de rit naar het meeste zuidwestelijk punt van Ierland, Mizen head. Nog wat mistig toen we aankwamen maar al snel trok de mist op en werden we getrakteerd op een fijn zonnetje en een fantastisch uitzicht.

Verder over de smalle kustweggetjes waar je toch wel wat motorervaring moet hebben vanwege de steile stukjes omhoog en omlaag met de korte haarspeldbochtjes. Dat met een 300 kilo motor met 2 passagiers en volle bagage (2 45 liter zijkoffers en een 50 liter topcase) is wel een uitdaging.

Aangekomen in Glengarriff  konden we een lekker bakje koffie drinken op het zonnige terras voor onze B&B dat op 500mtr van het dorpscentrum afligt maar dit keer op een bergje ligt met een behoorlijk steil paadje naar  boven.

Lekkere barfood bij Casey's Bar waar we van de barman getrakteerd werden op “the spirit of life” een transparant  drankje met een behoorlijk alcoholpercentage (zo'n 65%)….die iedere gerespecteerde barman onder de tap heeft staan maar je kunt het bestellen wat je wilt maar niet krijgen, omdat het officieel niet bestaat :-)

Overnachting: Island View House, Glengarriff

Diner: Casey's Bar and Restaurant (500 mtr van B&B)