Dag 5: Glengarriff - Killarney, 255km

21 mei 2014 - Killarney, Ierland

Vandaag wakker geworden en het regent behoorlijk maar als we na het ontbijt op de motor stappen is al de regen weer weg en schijnt de zon volop.

Oop het programma de 2 zuidwestelijke punten van Ierland de “Ring of Beary” en “Ring of Kerry”, de laatstenos volgens velen de mooiste motorstraat van de wereld.

Het weer doet weer zijn best en het inderdaad prachtig. Vele bochtjes en mooi asfalt die je met een goede snelheid kunt nemen. Tevreden komen we aan in Killarney bij de B&B waar we van de eigenaresse koffie krijgen met zelfgemaakte scones. Ze verteld ons dat we aan de voet van de  hoogste berg van Ierland (1039 mtr hoog) zitten. En dat er tussen de bergen een kloof is waar veel mensen komen “The Gap of Dunloe”.

Op loopafstand is er een fijn restaurant met elke avond live Ierse muziek. Kate Kearney’s Cottage. Goede sfeer en lekker eten. Muzikanten en danser  doen hun best en brengen de traditionele Ierse muziek. Ter afsluiting een Irish Coffee besteld en dat is toch iets anders dan we in NL krijgen als we dit zouden bestellen.

overnachting: Wayside B&B, Killarney

diner: Kate Kearney's Cottage (650 mtr van B&B)